kembali menjahit

Thursday, October 13, 2011

daripada baju, langsir, cadar, alas dulang hinggalah ke kain lap kaki, mak ada kelasnya yang tersendiri. hasil tangan mak tiada tandingan, sekurang-kurangnya di hati saya. saban tahun mak pastikan anak-anaknya ke sekolah dengan baju hasil jahitannya. yang saya pasti, mak sulami jahitannya dengan doa agar anak-anaknya diberkati dengan ilmu yang diajar di sekolah. saya amat yakin, saya menjadi saya pada hari ini atas doa-doa yang tidak pernah putus itu.

mohon padaMu Ya Allah, ajari aku untuk aku solehkan diri ini... agar doaku sampai kepadanya di sana. mohon Ya Allah.


jahitan leher - mata lalat

yang pertama sekali mak ajar. sebaik saja mahir, saya ambil alih tugas mak yang satu ini. 

2 comments:

anak mak yang x pandai jahit tapi ada 2 mesin :( said...

nak nangis jugak lagi

anak mak yg pandai sikit dari yg d atas said...

selalu carik jln xpress n mak rolling her eyes aje..malas nak tegur dah anak sorg ni