buku

Monday, October 10, 2011

kata mak, 'anak-anak harta mak dunia akhirat'.

di kala mengemas barang-barang peninggalan mak, perasaan bercampur aduk. sayu, gembira, terharu. peninggalan mak bukanlah wang ringgit. bukan juga rumah agam apatah lagi tanah pusaka. peninggalan mak adalah buku-buku. ada antaranya tercatat 'untuk aku dan anak-anakku'. mak persiapkan kami dengan ilmu. mak tinggalkan ilmu untuk kami. kerana mak tahu. itulah jambatan penyambung ke dunia sana. antara yang tiga.

kami anak-anak mak. kami beruntung.

terima kasih mak.
buku kanak-kanak. saya bukan lagi kanak-kanak. tapi saya teruja

mak pandai geografi. saya mahu sepandai mak

kerana saya suka manuskrip

kerana kerja saya yang satu itu

5 comments:

NR#4 said...

:)

godspeed friday!!

NR#4 said...

akak, just note your blogtitle. subhanallah, indeed u r!

im said...

we all are. and ummar & imran are next in line...

nurul hikmah (bukan anak nelayan) adik, jgn marah!! said...

:)

nangis

:)

nangis tapi senyum lebar

im said...

senyum. tak perlu kata apa-apa.